Možda je čak i podesno... ;)




Trebalo mi je dvadest godina da odgonetnem sažaljiv pogled koji mi je u gimnaziji uputila profesorka psihologije kada sam joj rekla da čitam Rusoovu knjigu “Emil ili O vaspitanju”. Ali kako je napisao moj omiljeni pisac i istoričar Danijel Borstin: lične zablude uobličile su modernu književnost.




 STVARAJUĆI SVOJE JA

 Umetnost istinoljubivosti: Ispovesti 



Kako nikakav trag o Rusoovoj deci nije pronađen, izuzev njegovih pisama i u Ispovestima, neki biografi sumnjaju u njihovu verodostojnost. Možda je, neki pretpostavljaju, Ruso jednostavno izmislio svoj podmladak da bi opovrgnuo glasine o svojoj impotenciji. 
                                                  
Njegov Emil ili O vaspitanju insistira na dojenju dece i nudi neke male savete koji pomažu da se razvije individualnost svakog deteta. Obrazovanje uma trebalo bi odložiti, dok bi emocije trebalo gajiti. Ovim će se rukovoditi Džon Djui i ostali pedagozi dvadesetog veka koji dele Rusoovo neprijateljastvo prema strogoj disciplini klasičnog obrazovanja.


Rusoove Ispovesti biće odbrana njegovog celokupnog života. Možda je čak i podesno što je obrazac modernih “istinoljubivih” ispovesti stvorio ludak.



Danijel Dž. Borstin


Svet stvaranja           
Istorija junaka mašte



Comments

Popular posts from this blog

Odlazak velikog filmskog maga: Sidni Polak (Sydney Pollack)