Tokovi nesvesti /iz knjige/





3.03.2013.






"Tokovi nesvesti" - Slavica Trajković, 2013.








Nisam još pomenula da su mi u ranoj mladosti intimne dnevnike javno čitale babe iz komšiluka bojeći ih dementnim izostankom osećaja za pravi trenutak i vremensko razdoblje. One su prve saopštile mom bivšem mužu i meni da mi je on nešto više od drugara i komšije.
Posle su toliko plakale na dan našeg venčanja…Da umem pismeno da psujem, sad bi ih oplela malerozne. Dakle, ne samo što su mi od svadbe napravile dolinu plača nego su i doprinele da se kod mene razvije ovisnička crta vezana za tajno pisanje i javno čitanje.


U periodu života kada je moj muž bio moja jedina čitalačka publika, pripovedala sam svoje knjige.
Sačekam da on zaspi, odgledam film, oslušnem svoje misli i onda mu se sjurim pravo na stopala. Bolje i daleko prijatnije nego da ga munem u rebra laktom, što sam običavala da radim kad ne mogu da spavam na levoj strani pa bih da se okrenem na desnu stranu, pa s desne na levu ...I tako dvanaest puta. Brojala sam jedne noći koliko mu je trebalo da se uspravi u krevetu i zagleda u daljinu.


 Znači, odgledala sam film i strašno sam se uznemirila. Sve se u meni uskomešalo, uskovitlalo od nepovezanih misli  i hormonske oluje. Onako otežala i u ko zna kom mesecu trudnoće polako odškrinem drveni otvor u tavanici da bih ga zatim bacila iz sve snage u zid.
Provirim. Ništa ... Opet ponovim tu stvar sa otvorom, opet ...ništa.E, onda mu skupim noge. Moraš prvo da mu skupiš noge i sastaviš stopala. Ako slučajno nisi u drugom stanju i nemaš sto kilograma poneseš tegove. Kada mu se stopala nađu u položaju zgodnom za vezivanje, sednem na njih. Deluje trenutno.
I dok on naglo uspravljen, kao oprugom izbačen gleda u mene s punom pažnjom, brzinom metka izlažem uznemiravajući niz imena i scena: Kevin Kostner, Tom Berindžer, Kristofer Lamber, Miki Rurki ... Samo treba što pre da prijavim te muškarce za seksualno uznemiravanje i sve šta osećam prema njima ispišem nevidljivom tintom u prisustvu bračnog partnera.


Srećom, moj bivši muž nije samo veliki sluhista i neobično trpeljiv čovek, već je bio i veliki čitalac. On je blagovremeno pročitao Benedetijevu knjigu"Smrt i druga iznenađenja"i u njoj je s posebnom pažnjom izdvojio i crvenim flomasterom podvlačio rečenice iz priče"Glorijina subota".Kako su me njegovi švajcarski prijatelji oslovljavali baš tako, tvrdeći da bi moje ime u prevodu sa srpskog na engleski bilo Glorija, nije teško pogoditi zašto bi njemu oči zasuzile kad naglo prestanem da pišem moje knjige na njegovim nogama.


Zašto danas objavljujem knjige i rizikujem da me svaki namernik čita? Zato što su sve babe u komšiluku preminule i zato što više nisam u braku.



Comments

Popular posts from this blog

Odlazak velikog filmskog maga: Sidni Polak (Sydney Pollack)