Wannabe Magazine
Crtanje pomoću svetlosti: Fotograf Tim Walker
Rubrika: Dizajn i umetnost, Umetnost
24. Januar 2014.
Njoj selo nije najsrećnije uticalo na nervni sistem |
Tim Voker (Tim Walker) je čuveni fotograf “Vogue”-ovog carstva već petnaest godina. Režirao je više kratkih filmova i objavio nekoliko sjajnih knjiga o fotografiji. Radio je sa super modelima za prestižne brendove. Gotovo da je nemoguće predstaviti ovog modnog fotografa na stereotipan način. On je pokretna umetnička radionica koja iz dana u dan uzdiže modnu fotografiju do neslućenih visina potvrđujući, uvek iznova, da ona jeste umetnost. Od hladnog reklamnog dizajna u profitabilnoj mašineriji, ovaj Britanac je odavno načinio oduhovljenu materiju, oplemenjenu, najpre, čovekom.
Kultna fotografija slavnog fotografa iz 2002. godine |
Ni cinizmu skloni kritičari pred njegovim kadrovima ne mogu da se
ne osmehnu. Teško da ima ravnodušnih, kao i onih koji u Timovoj blizini
ostavljaju bilo šta što lako upija boju. On će ofarbati vašu mačku, pticu,
jagnje, kolač ili lampu u skladu sa nijansom koju je namenio vašoj kosi.
Njegova percepcija ne trpi sivilo, svedenu svakodnevicu, beživotnu dlaku. Poznati
su i Vokerovi lusteri od sladoleda, posuđe opremljeno za let do udaljenijih
galaksija, čudesno hrabre heroine u napuštenim kućama. Junakinje njegovih
foto-drama su uvek ličnosti s naglašenim karakterom i emocijama. Ekscentrične
ili setne (kako god), ali neizostavno stilski izgrađene, elegantne i
romantične, bez obzira na urušavanje zidova, upornu paučinu, elementarne
nepogode, lavove, divlje mačke, vojnike, pustinjsku oluju, najezdu buđi, vode i
peska.
To što joj pesak ruinira dom ne znači da je smak sveta na pomolu |
|
|
Rođen je 1970. Bio je loš učenik, po sopstvenim rečima. Nije imao
nikakvog izbora nego da osmisli poziv koji će mu omogućiti da se neprestano
bavi fantazijom marljivo gradeći svoj unutrašnji svet. Stigao je na jedvite
jade, gnušajući se pravila i bežeći iz škole, do umetničkog koledža “Exeter
College of Art” na kome je studirao fotografiju. Diplomirao je 1994. Potom se
zaputio u Njujork da bude asistent slavnom Ričardu Avedonu (Richard Avedon). Po
povratku u Englesku, Tim je svoje umeće stavio u službu portreta i dokumentarne
fotografije u dnevnim novinama. Nezadovoljan postavljanjem granica njegovom
radu, ostavlja se tog posla i u svojoj 25. godini pravi prvu fotografiju za
“Vogue”. Sledi uspeh za uspehom.
“Diskretni šarm buržoazije” na Vokerov način |
Nostalgičan i radoholik, uspeo je čitave šume i drvorede svog
detinjstva da unese u plesne dvorane i zamkove, rušeći već poslovičnu britansku
konvencionalost. Njegov humor nikada ne ujeda za oči kao kiselina, čak i kada u
sebi sadrži naglašenu kritiku površnosti i snobizma. Njegova aristokratija je
uvek komična i nalik crtanom filmu kada se zbog nečega nađe u neudobnoj
sredini, kao što je selo, recimo. Obično ogaravljeni spremaju roštilj s napetim
izrazima lica do eksplozije ili sede na merdevinama bežeći panično od živine.
Tim Voker poseduje visoko izbrušenu imaginaciju, kao i svaki umetnik koji dugo
i naporno radi na svojim scenografijama za editorijale nalik na pozorišne
predstave.
Kejt Mos u haljini boje plamena kao orginalni svećnjak umesto kičaste kopije na podu, izdajnički napajane strujom |
2012. dobio je ugledno priznanje od Kraljevskog fotografskog društva (The
Royal Photographic Society) koje se dodeljuje istaknutim pojedincima za
poseban uticaj na umetnost.
U maju 2013. “The Bowes Museum” otvorio je na neobičan i inovativan način
izložbu njegovih fotografija, svrstavši ih negde između nadrealizma i
neoromantizma. Posle ove spektakularne izložbe, neki od njegovih portreta ušli
su u stalni sastav značajnih svetskih muzeja i galerija.
Comments
Post a Comment